Marriot heeft weer iets nieuws bedacht. Als je direct via de site van het hotel of de keten een hotelkamer boekt, krijg je de wifi er gratis bij.
De hotelketen biedt de gratis wifi aan, alleen als je rechtstreeks via de hotelsite boekt. Maar dat is nog niet alles, naast de rechtstreekse boeking moet je ook nog even lid worden van het loyaliteitsprogramma van Marriot: Marriot Rewards. En dat programma, waar 47 miljoen mensen al lid van zijn, is handig, want zo kun je sparen voor kortingen of gratis overnachten in een hotel van Marriot.
Per 15 januari volgend jaar krijg je gratis wifi bij je boeking en is geldig voor alle 3.800 hotels van Marriot. Je kan via de app of via internet een hotelkamer boeken of gewoon, heel oldschool, even bellen naar het hotel. Marriot hoopt met deze actie zo rechtstreekse boekingen te vergroten en de boekingen via grote boekingssites te verkleinen.
Hartstikke leuk dat gratis wifi, maar is het tegenwoordig niet zo dat het klantvriendelijker is om, als hotel zijnde, gewoon altijd gratis wifi aan te bieden, zonder dat je daarvoor ingewikkelde dingen moet doen? Het is toch een stukje gratis service naar de gast toe en al behoorlijk ingeburgerd. Op twitter speelt Hotel Amsterdam De Roode Leeuw hier handig op in en laat weten dat zij gewoon gratis wifi aan al haar gasten aanbiedt.
En wat vind jij? Hoort wifi altijd gratis te zijn? En is het niet een tikkie ouderwets om voor internet in je hotel te betalen?
Bron: Misset Horeca via Hotel.blog.nl